Kołobrzeg – dworzec kolejowy znów wygląda jak przed wojną chociaż drobne różnice są
„Przywrócono kilka historycznych elementów elewacji. W parterze i w części wieży odtworzono mur pruski, większość elewacji pokryła cegła klinkierowa. Na 17-metrową wieżę wrócił historyczny kształt hełmu z iglicą. Pierwotny wygląd przywrócony został wielkiemu, łukowemu oknu znajdującemu się nad głównym wejściem do holu głównego oraz ośmiokątnym oknom modernistycznym z lat 30. XX wieku, a także pozostałej stolarce okiennej i drzwiowej. Modernizację przeszło wnętrze budynku. Nie zmienił swoich proporcji hol główny – zachowane zostały układ, wysokość i łukowy strop. Konserwacji poddany został fryz z motywem roślinnym, który biegnie po obwodzie holu.”
Info za: PKP.
Budynek powstał w 1904 roku obok starszego drewnianego dworca. W 1945 r. znajdował się tutaj punkt obrony twierdzy Kołobrzeg. 17 marca zdobyty przez 7 Pułk Piechoty Wojska Polskiego. Mimo ciężkich walk budynek przetrwał wojnę. Po 1945 r. oba dworce służyły jakiś czas jako magazyny zboża dla armii czerwonej. Drewniany rozebrano w l. 70. XX w.
Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A. Projekt przebudowy opracowała pracownia AMT Sp. z o.o. Bydgoszcz, a wykonawcą robót budowlanych jest firma Przedsiębiorstwo Usług Budowlanych „Leś” Paweł Leś: Przedsiębiorstwo Usług Budowlanych LEŚ / Remont dworca kolejowego w Kołobrzegu (les-koszalin.pl)