Wyniki konkursu, organizowanego przez Biuro Architekta Miasta Łodzi, wzbudziły sporo emocji wśród komentujących. Czy zgadzają się Państwo z decyzjami specjalistów? Który projekt zdaniem Państwa powinien zająć I miejsce?
„Podstawowym założeniem konkursu było znalezienie architektonicznego antidotum na swoiste „zubożenie stylistyczne” nowo budowanych obiektów. Powodem zorganizowania konkursu była potrzeba wypracowania wzorcowych form architektonicznych osadzonych w kontekście zabytkowej Łodzi, które mogłyby być stosowane lub stanowić inspirację przy wznoszeniu nowych budowli na obszarze historycznego śródmieścia.”
„Na polu idei konkursu można by rzec, iż ta jest słuszna – od lat obserwujemy architektoniczne, ociosane klocki, pozbawione detali, w odcieniach bieli i szarości. Dość często, mniej lub bardziej słusznie postrzegając architekturę odbiegającą od tego nurtu za kicz”, uważa Przestrzeń dla Łodzi. „Jury konkursu, nie powinno budzić zaskoczenia – w dużej mierze w jego skład weszły osoby, które od lat mają wpływ na budynki w Łodzi, czy to przez edukację, czy decyzje formalno-prawne i projektowe.”
Lokalizacją było zabytkowe centrum Łodzi — narożnik ulic S. Więckowskiego i Zachodniej.
I miejsce: Aleksandra Durak, Julia Mejer i Milena Malatyńska, 40 tys. zł.
II miejsce: Architekci Marciniak + Witasiak, 27,5 tys. zł.
III miejsce: „Jednostka Projektowa”, 17,5 tys. zł
Nagroda Architekta Miasta: Łukasz Wawrzyniak, 5 tys. zł.
Wyróżnienie: Sara Gorczyńska.
Wyróżnienie: VISKA Małgorzata Gałdyńska.
Poniżej 6 zwycięskich prac. W komentarzu przypominamy natomiast projekt autorstwa Piotra Kalinowskiego (ostatnia wizualizacja), który zajął III miejsce w 2. edycji konkursu w roku 2017.
Coraz bliżej końca remontu kamienicy przy ul. Grodzkiej 36a w Lublinie. Lublin posiada jeden z największych, najpiękniejszych i najlepiej zachowanych zespołów staromiejskich w Polsce. Niestety przez lata był on niedoinwestowany. Jednym z najbardziej podupadłych miejsc były okolice Bramy Grodzkiej. Kamienica przy Grodzkiej 36a pochodzi z XVIII w. Budynek pozostawał pusty od 2013 r. Miasto kilkukrotnie…
Jakiś czas temu pisaliśmy o odtworzeniu figury Merkurego z przeznaczeniem do umieszczenia na dachu odnowionego i rozbudowanego gmachu Starej Drukarni w Szczecinie. Dzisiaj zamieszczamy zdjęcia z prac nad rekonstrukcją hełmu, wieńczącego kopułę wspomnianego budynku. To na tym hełmie stanie prezentowana wcześniej rzeźba. Więcej zdjęć na profilu facebookowym Starej Drukarni
Ślepe boczne ściany kamienic. Niektóre powstały w wyniku wyburzeń. Inne z oszczędności bądź ze względów praktycznych. Do niedawna traktowane jako idealne miejsce na krzykliwe wielkogabarytowe reklamy, obecnie coraz częściej wykorzystywane są do tworzenia kolorowych murali. Wśród wielu artystów zajmujących się tego typu sztuką szczególną popularność zyskał ostatnimi laty Patrick Commecy z Francji. Murale Francuza imitują…
„Nowe freski o tematyce biblijnej na Wielkim Dziedzińcu Drezdeńskiego Zamku to kolejny przykład niesamowitego kunsztu, który przez dziesięciolecia charakteryzował rekonstrukcję pałacu. Elektor Saksonii Moritz I zlecił wykonanie malowideł włoskim malarzom w trzypiętrowej loggii na Hausmannsturm. Freski o wysokości do 5,70 m i długości do 16 m uważano za arcydzieło. Niestety uległy zniszczeniu w wyniku pożaru…
Nowy gmach Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie stanie w samym sercu miasta i będzie – czy to się komuś podoba, czy nie – nowym symbolem stolicy naszego kraju, miejscem które będzie widział każdy Polak czy obcokrajowiec przyjeżdżający do Warszawy. Ta wyczekiwana i planowana od dawna inwestycja od samego jednak początku wzbudzała kontrowersje (kolejne konkursy, wybory…
Pozostałości dawnego zamku w Szczebrzeszynie dzika zieleń pochłonęła wiele lat temu. Dokoła walały się cegły i śmieci. Teraz wzgórze zamkowe zostało uporządkowane, mury wieży odbudowano i nadbudowano o taras widokowy. W środku znajdzie się sala wystawowa, lapidarium oraz kawiarenka. Prace kosztowały 3mln zł. 2,5mln zł pozyskano z rządowego Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład”. Resztę dołożyła…
2 komentarze
III miejsce w 2. edycji konkursu, Piotr Kilanowski, 2017 r.
III miejsce w 2. edycji konkursu, Piotr Kilanowski, 2017 r.